Skip to content

为什么选择北大国法


北大国法,不一样的人生选择

作为北京大学的一部分,北大国际法学院不仅传承了北京大学的先进法学教育理念,同时是北京大学创建国际化校区和世界一流大学战略的重要组成部分。STL的中国法-美国法双学位课程、互动式案例研究教学、丰富的比较性的跨学科的课程、科学的视角将为中国经济增长提供所需的法学教育课程。这些课程有助于(1)解决复杂的跨学科问题;(2)为以先进的技术和服务为基础的新兴产业提供全面的法律服务;(3)培养有能力的律师以便能够处理全球经济一体化下的跨国事务。

每年都有一批来自全球拥有不同本科专业背景的优秀学子加入北大国法,有人文社科背景的,也有理工学背景的。他们走进了共同的课堂,在小型研讨课、学习小组、模拟法庭竞赛和国际交流机会中展现了突出的个人能力。

北大国法广泛聘请世界顶尖学者,成功组建了卓越的国际化师资队伍。创院院长曾任康奈尔大学校长、密歇根大学法学院院长。现任院长历任宾夕法尼亚州立大学法学院院长和国际关系学院的创院院长、伊利诺伊大学法学院教授,并曾任顶级跨国律所美富律师事务所的合伙人。全职常驻师资队伍包括在国际贸易法、食品安全政策、国际公法和民商事争端解决等领域享誉全球的学者,以及在投资协议仲裁、资本市场、证券法规、比较公司治理、中国法制史与法哲学、中国环境法与行政法、中国民法等重要法律领域领先的学者与学术新星。北大国法的常驻教授曾任教于伦敦大学、伊拉斯谟大学、香港大学、北京大学(北京)、马克斯·普朗克研究所、艾克斯-马赛大学等世界一流学府。定期客座教授包括来自哈佛大学、斯坦福大学、纽约大学、伦敦国王学院、乔治城大学等顶尖研究型大学的知名学者,还有许多来自世界各地的杰出法官和律师。正如一名STL学生所赞叹,“在STL学习,就像是身在中国的留学!”

STL的首要目标是为中国法律行业的持续的、高质量发展做出贡献;其中包括培养与主流英美律师事务所的律师水平一致的高端法律人才。STL独特的法学教育项目以及教学方式正迅速成为中国乃至世界范围内法学院的典范。STL正成为“中国最具创新性的城市里最具有创新精神的法学院”。如果你已准备好到中国最具创新性的城市来体验北京大学国际法学院极具挑战性和回报性的法律硕士&J.D.双学位项目,欢迎报考我院。

北京大学

北京大学创办于1898年,初名京师大学堂,是中国第一所国立综合性大学,也是当时中国最高教育行政机关。辛亥革命后,于1912年改为现名。 作为新文化运动的中心和“五四”运动的策源地,作为中国最早传播马克思主义和民主科学思想的发祥地,作为中国共产党最早的活动基地,北京大学为民族的振兴和解放、国家的建设和发展、社会的文明和进步做出了不可替代的贡献,在中国走向现代化的进程中起到了重要的先锋作用。爱国、进步、民主、科学的传统精神和勤奋、严谨、求实、创新的学风在这里生生不息、代代相传。近年来,在“211工程”和“985工程”的支持下,北京大学进入了一个新的历史发展阶段,在学科建设、人才培养、师资队伍建设、教学科研等各方面都取得了显著成绩,为将北大建设成为世界一流大学奠定了坚实的基础。今天的北京大学已经成为国家培养高素质、创造性人才的摇篮、科学研究的前沿和知识创新的重要基地和国际交流的重要桥梁和窗口。

活力之城-深圳

 

深圳地处珠江三角洲前沿,是连接香港和中国内地的纽带和桥梁,在中国的制度创新、扩大开放等方面肩负着试验和示范的重要使命,在中国高新技术产业、金融服务、外贸出口、海洋运输、创意文化等多方面占有重要地位。是全国经济中心城市、科技创新中心、区域金融中心、商贸物流中心。深圳经济总量居亚洲城市前五。

From 1979 to 2018, Shenzhen has skyrocketed from a tiny border town with a population of more than 30,000 to a metropolis with a population of more than 10 million. It has become a prosperous, chic, innovative, harmonious and beautiful city and established many firsts in the history of world industrialization, urbanization and modernization.

The Economist marveled at the “Miracle of Shenzhen,” saying China’s most extraordinary practice since its reform and opening up 40 years ago is the establishment of special economic zones and calling Shenzhen the biggest success of more than 4,000 SEZs in the world.

As one of the most important international cities in China, Shenzhen is one of the most economically dynamic cities in the world. The city is the high-tech and manufacturing hub of southern China as well as a State-level innovative city.

Shenzhen is the best example of China’s historic leap from “getting on its feet” to “becoming prosperous.” Its GDP has grown from 197 million yuan in 1979 to 2.24 trillion yuan in 2017, ranking only after Beijing and Shanghai, equaling Hong Kong and is among the top 30 cities in the world.

Shenzhen is home to seven Fortune Global 500 companies — Huawei, China Merchants Group, Ping An Group, Tencent, Vanke, Amer International Group and Evergrande. It has attracted more than 200 of Fortune 500 companies to invest here.

Shenzhen offers best public cultural services, hosts cultural exhibitions and performances regularly and enjoys a beautiful environment. It has nearly 1,000 parks. The enviable “Shenzhen Blue Sky” and its developed volunteer culture have made Shenzhen a paradise for entrepreneurs and makers from all over the world. It has been called as “a city without winter” and won the title of “2017 Amazing China — The 10 Most Attractive Chinese Cities for Foreigners.”